Here's proceedure from one of Gulf's old posts....
Short pins #4 and #15 of the DLC. You can use a paper clip or a short jumper wire. Here's the procedure from the FSM:
"1. Switch on the ignition, the ABS warning light will illumi-nate
and extinguish if there are no active faults.
2. Five seconds after connecting the switch jumper, the ABS
warning light will extinguish, indicating the start of the
blink code cycle.
3. The start phase consists of the ABS warning light flashing
in the following sequence (Figure 7-45):
b" Pause = 2.5 seconds (long)
b" Flash = 2.5 seconds (long)
b" Pause = 2.5 seconds (long)
b" Flash = 0.5 seconds (short)
4. The first part of the code number a pause
of 2.5 seconds precedes a series of short flashes. Count the
flashes until the next long pause occurs. The number of
short flashes obtained is the first part of the code number.
5. The second part of the code number: A pause of 2.5
seconds occurs between the first and second parts, before a
series of short flashes occurs. The number of short flashes
forms the second part of the code number.
6. The sequence of the start phase, first and second parts
will continue until the switch jumper is deactivated.
NOTE: If you are unsure of the code, do not deactivate the
switch jumper from the DLC because the code for that fault
will be cleared from the memory.
7. It is possible to have more than one fault with the system at
a time. However, the first indicated fault must be repaired
then cleared by reconnecting the jumper and awaiting the
next start phase before the next fault code can be extracted.
8. Repeat the procedure until no further faults are stored in
the memory. The memory is cleared when a long pause of
7.5 seconds occurs after the start phase.
Clearing Fault Codes
At the end of a fault code cycle, deactivate the blink code
jumper. The fault code will cycle one more time before the
lamp remains on solid. Turn off the ignition and the fault code
will be cleared from memory.
А vag-com кто нибудь пробовал подключать?
OBD2 он видит, вот ABS конечно не факт, что просканит...
Если получится попробую протестить на 03 годе, но чет пока несростается...
vovvw писал(а):А vag-com кто нибудь пробовал подключать?
OBD2 он видит, вот ABS конечно не факт, что просканит...
Если получится попробую протестить на 03 годе, но чет пока несростается...
АБС не читает через ОБД2. По крайней мере "обычными" сканерами. Только по описанной процедуре.
vovvw писал(а):А vag-com кто нибудь пробовал подключать?
OBD2 он видит, вот ABS конечно не факт, что просканит...
Если получится попробую протестить на 03 годе, но чет пока несростается...
АБС не читает через ОБД2. По крайней мере "обычными" сканерами. Только по описанной процедуре.
vovvw писал(а):А вообще какие блоки видит сканер?
ECU, ABS, это понятно, а конди, акпп еще чего?
дилерский хороший..GM кий видит все...при условии если в него влита прошивка конкретно под Н-1..если не влита ..чота видит чота нет...меня например читали как шевролет.сабурбан..прочитали все..но у меня старая машина..все новые с ТТ-4 и АБС..не все видит..
у меня после глюка генератора тоже загорелась АБС-проедешь 5 метров тухнет,АБС работает-заглушил и завел горит.нашел протертость в одном датчике-после не ковырялся,до этого пытался снять разъем с блока-не смог-сидит крепко-побоялся сломать.будет время добью.
vovvw писал(а):А вообще какие блоки видит сканер?
ECU, ABS, это понятно, а конди, акпп еще чего?
дилерский хороший..GM кий видит все...при условии если в него влита прошивка конкретно под Н-1..если не влита ..чота видит чота нет...меня например читали как шевролет.сабурбан..прочитали все..но у меня старая машина..все новые с ТТ-4 и АБС..не все видит..
Про дилерский понятно, я про блоки которые тестятся и выдают ошибки, что можно увидеть?
От года выпуска зависит конечно